onsdag 19. juni 2013

Hvordan montere baby - tøffel / bøgle - tøffel

Siden det var noen som spurte om hvordan man monterer disse babytøflene 7 bølgetøfflene;
Har jeg nå strikket en tøffel som kun er beregnet på å vise hvordan man går frem.
Du strikker tøflene som de er beskrevet her.
Dette er hvordan tøflene ser ut når den er ferdigstrikket, jeg har her strikket den i grått, hvitt og turkis for å vise litt bedre hvordan den ser ut;
 Nå bretter du bølgekanten over på motsatt side av det grå og syr sidene sammen;
 Nå syr du sammen det grå sammen som er under foten;
Nå tråkler du en dobbel tråd igjennom bølgene på det hvite og turkise, både den kanten som er under foten og over foten;
Nå strammer du disse trådene godt slik at du får strammet sammen bølgene;
Alt dette er nå gjort på vrangen, så nå kan du vrenge du den slik at rett siden kommer ut og former den slik at du ser bølgene;
Håper dette hjelper dere som skulle stå fast på hvordan dere montere denne lille søte saken. :-)

7 kommentarer:

  1. Hei takk skal du hafor oppskrift og du la ut hvordan du sydde de igjenn så nå skal eg sy mine.søte små tøfler.

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig, slet selv litt med sammensyingen så tenkte derfor det var greit å legge ut bilde for bilde. Så veldig hyggelig at det kan komme te hjelp te andre også.
      Ha en fortsatt fin kveld. :-)

      Slett
  2. Fint å se det bilde for bilde. Jeg trengte å få det inn med teskje.!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig, du er nok ikkje aleine om å trenge det inn med teskje. Trengte det selv på de første, så det var derfor e lage ett monteringsinnlegg. Glad det kan hjelpe det. Lykke te. :-)

      Slett
  3. Tusen takk for at du legger ut oppskrift og god forklaring :-) Æ e nu ferdig med mitt første par, å ble ikke helt fornøyd, fikk de ikke så runde å fine som dine, de ble litt lang og tynn framme,om du skjønner hva æ mener...noen råd ? Vennlig hilsen Gry-Helle

    SvarSlett
    Svar
    1. Etter ha tenkt på mitt problem ei stund, fant jeg ut hva jeg hadde gjort feil, jeg hadde snørt de feil... :-)

      Slett
    2. Hei, så bra du fant ut av det. :-)

      Slett