torsdag 2. oktober 2014

Vognpose

Innimellom er det gøy å prøve seg litt frem.
Synes selv det er finest med rundfelling te de små uansett hva det måtte være. Så har derfor denne gangen laget en vognpose, har hentet inspirasjon fra mariusgenser med rundfelling og vognpose hvor det er påsydde armer. Genseren var opprinnelig strikket i lanett og vognposen i smart, så det ble litt triksing for å få den til å bli slik jeg tenkte.
Og siden jeg skal gi den bort til noen som har hund ble det til at jeg byttet ut kryssene i mariusmønsteret med poteavtrykk denne gangen. Synes selv den ble ganske fin!
Vognposen er strikket i rubin fra sparkjøp, 6 tinnknapper fra Garn og Ide og jeg har strikket den med pinner 3 og 3,5 pluss at jeg heklet sammen kanten nede. Ble en blanding av størrelser da jeg bare prøvde meg fra, men den skal kunne passe bra fra ca. 6 måneder og opp til ett år.



Mønsterdiagrammet har jeg laget selv og det ble slik som dette;

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar