søndag 9. november 2014

Flettet pannebånd

 
Min variant av disse flettede hårbåndene som er en trend for tiden. Disse kan lages både med en og to fletter, selv har jeg kun prøvd ut med to. De er virkelig lette å strikke og ikke bruker en så lang tid på de heller. Så veldig greit med slike småprosjekt innimellom.
Mine er strikket i Rubin fra Sparkjøp og det går med cirka 1,5 nøste på hver hårbånd / pannebånd.
Pinner har jeg brukt pinne 4,5.
Lengden avgjør du selv, men greit å prøve seg frem etterhvert da pannebåndet krymper litt når du fletter det.
Oppskriften jeg har brukt er denne;

Under her finner dere bilde av hvordan det ser ut og hvordan dere fletter. Oppskriften er opprinnelig på russisk, men bilden gjør det veldig enkelt å forstå fremgangsmåten.
Her har dere også en fin og grei forklart video på hvordan du lager det. På bildet over er siste "hempe sy fast og mange setter på en knapp her, men visst du gjør sånn som de gjør i videoen trenger du ingen knapp.
Selv har jeg valgt siste alternativ, så hele pannebåndet ser ut som ei flette eller to.
Videoen heter; braided headband;

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar