søndag 28. desember 2014

Babyrede

Vel jula er over og da kan jeg vel trygt vise hva jeg ga bort i julegave. I februar/mars skal jeg bli tante for første gang og den vordende mammaen ønsket seg ett babyrede / babynest. Selv hadde jeg aldri hørt om det, men de er visst veldig populære nå for tiden.
Oppskriften jeg brukte fant jeg her, selv om jeg gjorde litt ekstra. Jeg brukte to forskjellige stoff, eller egentlig ikke stoff, men to dynetrekk. Jeg valgte ett enkelt hvitt ett med stjerner på på en siden, mens på den andre siden gikk jeg for ett dynetrekk med søte Bambi og Trampe på. Selv synes jeg Bambi og trampe er så søte fra tegnefilmene og de bringer koselige minner fra barndommen.
Hvem koser seg foreksempel ikke hver julaften men Bambi on the Ice fra Donald Duck og vennene hans / From all of us to all of you. Jeg synes iallefall dette programmet har sin sjarm hver julaften på lik linje som Reisen til julestjernen med Hanne Krogh fra 1976 og Tre nøtter til Askepott / Three wishes for Cinderella film fra 1973.

Og oppå selve kantbåndet sydde jeg på en ekstra blondekant det hvor snoren går. Selv syntes jeg det satte prikken over i'en. Og siden jeg brukte to forskjellige stoffer, kan rede faktisk brukes to veier. Og da kan mor/far selv bestemme hvilken side som det skal vises mest av.
Så slik ble min sende ut;


2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Takk, ble meget fornøyd selv og mottaker ble glad også. Hadde e vist om disse før du fikk Levi, skulle du også ha fått ein. :-) De er visstnok et must nå for de som har eller venter baby!

      Slett