tirsdag 12. mai 2015

Liten olashorts

3 mai hadde tremenningen min sin sønn navnedag og til denne dagen ønsket hun at han skulle ha noe fint strikket på seg. Så etter litt tenking og søking på nett fant hun denne skjønne olashortsen.
Oppskriften på denne er en kjøpeoppskrift, men jeg deler med dere hvor jeg fant oppskriften på denne. Den er designet av Marianne J. Bjerkman og her er linken til shortsen.
Jeg strikket den i størrelse 1 år, da gutten hennes er ganske stor for å være 6 måneder. Den passet perfekt til han. Og i oppskriften sto det at jeg trengte ca. 200 gram med garn, garnet jeg brukte var silk alpakka fra sandnes med fargenr; 6511 lys blå. Dette garnet var utrolig mykt og i tillegg fikk jeg litt garn til overs, så det ble også ett par tøfler/sokker;
Disse er en oppskrift blandet av litt forskjellig oppskrifter fra Drops sine sider.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar