mandag 13. juli 2015

Dåpsgave #1

Noe av det populære på strikkefronten nå for tiden er den søte Talenekjolen. Dette er en kjøpeoppskrift som dere kan få tak i her. Selv strikket jeg denne i størrelse 1 år i dåpsgave til tantebarnet mitt som ble døpt i går.
Dessverre er oppdaget jeg etterhvert i strikkingen at det er flere feil i selve oppskriften så jeg har hatt flere mailer frem og tilbake med hun som har laget oppskriften. Hun ga meg tilbudet om å finne løsningene på feilene, men jeg fikk til å løse de ved å bruke litt ekstra tid og litt grubling. Så selv om denne kjolen tok litt lengre tid enn hva jeg hadde tenkt, ble den likevel ferdig i løpet av en ukes tid.
Siden dette er en kjøpeoppskrift tør jeg ikke dele rettelsene på denne størrelsen som jeg gjorde. Men visst jeg senere får tillatelse fra designer, kan jeg gjøre dette ved en senere anledning.

4 kommentarer:

  1. Lekker kjole. Ergelig med feil i oppskrifta da. Ikke alle som er så flink som du og kan rette feilene opp selv.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, har sett inne på facebooksiden strikkesia at flere sliter. Så e skal vel si meg heldig som klarte å løse problemene som dukket opp underveis. :-D

      Slett
  2. Selv om oppskriften nok har gitt deg litt bry, så er resultatet kjempefint :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja kjolen ferdig e virkelig fin å se på. :-D

      Slett