tirsdag 14. juli 2015

Dåpsgave #2

Tantebanrnet mitt hadde som jeg skrev i år dåpen sin på søndag og dette skjøret var andre del av dåpsgaven. Som sagt tidligere har jeg forelsket meg litt i mønsteret kalt sukkerspinn. Og dette mønsteret finnes opprinnelig i en kjole med truse og i et skjørt med underskjørt. På kjolen er midjen laget av vrangbord og på skjørtet er den laget med en falsk flette teknikk. På dette skjørtet tok jeg med ideen med truse fra kjolen. Men istedenfor å ha trykknapper i mellom beina, strikket jeg de to delene sammen. Det gjør du lett ved å bare legge rettside mot rettside og strikk de rett sammen.
Mønsteret på kjolen finner dere her og oppskriften på skjørtet finner dere her.
Før volangene er strikket på ser trusen ut slik som dette:

Der dere ser at det er strikket vrangmasker er hvor dere skal strikke på volangene.

Og det endelige resultatet av denne kombinasjonen ble slik som dette og er i ca. en størrelse 9 måneder til 1 år;

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar