lørdag 29. august 2015

Bryllupsgave

Mariusgenser i bryllupsgave kan være en fin ting å gi. Mange ønsker seg marius og det å få noe hjemmestrikket kan mange sette stor pris på. Dette tenkte iallefall en kollega av meg, så da datteren hennes skulle gifte den 31 juli ønsket hun å gi marius.
Kollegaen min spurte meg derfor om jeg kunne strikke en både til bruden og til brudgommen. Kunne jo ikke si nei til det, så vi ble enige etter litt tenking at størrelse M til de begge ville være passe.
Hun ønsket også at de skulle være i originalfargene marineblå, rødt og hvit.

Damegenseren ble med rundfelling, mens herregenseren ble med påsydde armer.

4 kommentarer:

  1. En deilig klassisk :-)) Super vakker gave. Veldig god arbeid du har laget.
    Kjempeflott med raglan for dame og ermer for herre.
    God helg deg. Hilsen fra Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding.
      Riktig god helg til deg også. 😀

      Slett
  2. Wow! Så flott bryllupsgave - noe jeg ikke hadde kommet på selv, men absolutt, hvorfor ikke?! ♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, de ble veldig godt mottatt av brudeparet. 😀
      E har heller aldri tenkt på det som bryllupsgave, så e tenkte også for en god ide når kollegaen min spurte om e kunne strikke. 😄
      Ha en fortsatt fin helg. ☺

      Slett