lørdag 12. desember 2015

Mummitrollet

Fikk her om dagen ønske om strikk med mummitrollet. Så første forsøk på noe med mummitrollet ble en lue. Denne luen passer til ungdom eller voksen.
Lua er strikket i merino ekstra fine og jeg har brukt pinner 3 og 4.
Det går med litt over ett nøste i bunn farge og under ett nøste i mønster farge.

Jeg la opp 108 masker og strikket 10 omganger vrangbord på pinne 3.
Skiftet så til pinne 4 og strikket mønsteret;
Etter endt mønster strikket jeg en omgang med bunnlaget før jeg begynte fellingen.
Strikk 2 og 2 masker sammen omgangen ut, en omgang uten felling, så felling igjen. Fortsett slik til du har ca 15 masker. Trekk tråden igjennom og fest tråden.

11 kommentarer:

  1. For et nydelig mønster. Lurte litt på hvilken str dette er? Har du ca mål på aldre? Voksne? :-)

    SvarSlett
  2. Tusen takk. Fint at du skriver mål, for dette hadde jeg glemt å skrive. Men denne passer til ungdom eller voksen.
    Skal se om e kan få til å lage en barnelegevariant etterhvert.

    SvarSlett
    Svar
    1. Har du fått laget en i barnestr? Nydelig lue :)

      Slett
  3. Tusen takk for de flotte oppskriftene, skal strikke Mummitrollet nu :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Glad du likte de, kos deg masse med strikkingen.😀

      Slett
  4. Ps. Har strikket mange Kari Traa luer, og har altid savnet målene, men nu har jeg dem. Tusen takk :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig. 😀 Synes de e veldig greie å ha selv også. Ikkje bestandig like enkelt på øyesyn. 😉

      Slett
  5. Hvor mange nøster brukte du av hver farge?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det står over i innlegget her hvor mye garn jeg brukte. 😊

      Slett
  6. For et utrolig vakkert mønster��jeg elsker det ��du er utrolig flink.
    Stor klem fra en strikke entusiast��

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for så koselig tilbakemelding. 😊

      Slett