mandag 27. juni 2016

Liten gutt kom til verden.

Venninne av meg fikk en liten søt gutt, som kom litt overraskende på for ca. to uker til. Tenkte derfor det hadde vært gøy å lage noe til han som ingen andre har. Og for å da gjøre det ekstra spesielt tegnet jeg også inn datoen han ble født.
Etter litt tegning og telling kom jeg frem til dette dette, det kan brukes som vogateppe og eller som sengeteppe.



Utstyr du trenger er ett nøste med 12 4 garn og heklekrok nr. 1,75.

Jeg heklet først 205 luftmasker og så begynte på mønsteret. Jeg startet med ett slags ruter mønster og har brukt det som bunn igjennom hele teppe.
Og første del av mønsteret ble en elegantmamma med fire babyer.

Så ble det en bamse som består av mange andre ting. Slik som en hest, hare, kanin, skilpadde, fugl og mye andre ting. Er litt sånå let og se hva du selv klarer å tolke i mønsteret.

Og helt på toppen for å lage det med en helt personlig vri, satte jeg inn datoen han ble født.

4 kommentarer:

  1. Fantastisk flott!!! Tar du oppdrag på slike tepper??

    Mvh Liv
    lhausken@online.no

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. 😀 Ja, hekler på bestilling visst du ønsker. Bare å sende en melding. Bare å sende en melding om hva du måtte ønske, enten her, mail eller på facebookgruppa mi med samme navn som bloggen.
      https://www.facebook.com/Ida-Amalies-hobbykrok-269832879721294/?ref=bookmarks
      Eller på salgssiden min;
      https://www.facebook.com/groups/621133451360590/?fref=ts

      Hilsen Ida Amalie.

      Slett
    2. skal sjekke sidene dine.

      Slett
    3. Så hyggelig, følg de gjerne også. Der legger jeg ut fortløpende mine ideer og hva jeg lager. 😀

      Slett