mandag 28. oktober 2013

Antimobbe-luer

Mot mobbing luen har i en lengre periode vært veldig populære og nå ønsker mange mennesker over hele landet seg slike. Selv synes jeg dette er ett flott insinativ og har derfor lyst å prøve å lage mine egne.
Jeg har selv opplevd mobbing på kroppen, opp gjennom hele skoletiden og dette er noe du bærer med deg lenge. Men det viktigste er at en IKKE gir opp og lar mobberne vinne!
Og visst noen så lite som å gå med luer og pannebånd med dette budskapet på er nok til at noen mobbere tenker seg om to ganger; Ja, da er det verdt det. Og går du nedover gate, på jobben eller på skolen med ett hodeplagg som dette viser du klart hva du mener om mobbing.


Garn: SportsRagg 2 nøster (bunnfargen) fra Sparkjøp og Flash 1 nøste (mønsterfargen) fra Europris.
Pinner: 3 på vrangborden og 4 på selve lua.


Legg opp 112 masker på pinne nr. 3 og strikk 12 omganger vrangbord 2 rett og 2 vrang.
Skift til pinne nr. 4 og øk jevnt fordelt til 120 masker.
Strikk 3 omganger med bunnfargen før du begynner med diagrammet, (selv fant jeg ett diagram på Nrk sin side, som jeg da har tatt utgangspunkt i for oppskriften min).
Følg nå diagrammet;
 Her kan du velge en av disse to her.
 
Fortsett så med bunnfargen til hele arbeidet måler 21/22 cm.

Felling:

  • Strikk 2 og 2 masker sammen hele veien rundt.
  • Strikk 1 omganger uten felling.
  • Strikk 2 og 2 masker sammen hele veien rundt.
  • Strikk 1 omganger uten felling.
  • Strikk 2 og 2 masker sammen. 
  • Strikk 1 omganger uten felling.
  • Trekk tråd igjennom de maskene som nå er igjen, snurp sammen tråden og fest den.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar