mandag 14. oktober 2013

Revelue - Reven sier; Jacha chacha chacha chow!!!

Vel første bestilling på revelua mi i voksen størrelse da. Og denne gangen ble den en herrelue. Jeg har brukt samme garn som på de andre; Merino ekstra fine fra Drops, pinner nr. 3 på vrangborden og pinne nr. 4 på selve lua (synes du det blir stramt rundt selve revene, kan det lønne seg å gå opp til pinne 4,5 på akkurat det partiet).

Vrangborden er over 124 masker og jeg har strikket den i 12 omganger.
For å så få til å få tekst og rever til å passe inn, økte jeg til 128 masker på første omgang med rettstrikk.
Jeg strikket 5 omganger før jeg begynte med teksten og 4 omganger mellom tekst og rev. På denne luen med 128 masker får du 8 rever som hver går over 16 masker. Mønsteret på reven finner dere her.
Jeg strikket luen ca 23 cm før fellingen.

Felling:
  • Strikk 2 og 2 masker sammen hele veien rundt.
  • Strikk 1 omganger uten felling.
  • Strikk 2 og 2 masker sammen hele veien rundt.
  • Strikk 1 omganger uten felling.
  • Strikk 2 og 2 masker sammen. 
  • Strikk 1 omganger uten felling.
  • Trekk tråd igjennom de maskene som nå er igjen, snurp sammen tråden og fest den.
Jeg har ikke fått tegnet opp teksten enno, men skal legge den ut etterhvert.

6 kommentarer:

  1. Heisann.
    Luene dine er bare helt hærlige!
    Jeg venter tålmodig på mønsteret til teksten på denne luen til voksne, har en lillebror som er lærer i barneskolen som ønsker seg en revelue til jul.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Beklager det har tatt litt lang tid å svar. Vært mye å gjøre frdig nå i jula. Men nå har e endelig fått skreve ned teksten til herrelua mi.
      Tusen takk for hyggelig tilbakemelding.
      God jul til deg.
      Hilsen Ida Amalie.

      Slett
  2. Så himla fin lue! =)
    Har stickat den till min kompis/kollega som fullkomligt ælskar den!
    Har gjort ett inlægg om min lue:

    http://distorsion.blogg.se/2014/january/ravmossan-2.html

    Tack før att du delar med dig av så fina mønster. Gott Nytt År!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, så gøy at luen slo så godt ann og at vennen din ble så godt fornøyd med den også.
      Var innom bloggen din også, og kjem nok innom flere ganger.
      God nytt år til deg også. :-)

      Slett
  3. Hei :-)

    jeg har strikket lue etter oppskriften din :-)
    og laget ett lite innlegg på bloggen min :-)
    med link til deg :-)

    Takk for at du deler :-)
    :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig, glad sønnen din fikk så mye glede av den. :-)

      Slett