lørdag 22. november 2014

Marius pannebånd med en liten vri.

Mere bruk av  lageret av rubingarnet jeg har liggende. Denne gangen pannebånd med oppskrift fra mariusboka på pannebånd. Men har lagt inn hjerter innimellom kryssene for å gjøre en liten variasjon på det. Mønserdiagrammet finner dere under bildene.
Jeg la opp 108 masker på pinne 3 og strikket vranbord 2 rett og 2 vrang i 8 omganger.
Skiftet så til 3,5 og strikket mønsteret.
Før jeg igjen skiftet til pinne 3 og avsluttet med vrangbord 2 rett og 2 vrang.
 Fargene kosgrå og med lyserosa mønster.
Fargene lys grå med lilla mønster.

11 kommentarer:

  1. Fint :) Prøvde meg, men får det ikke til å stemme, sitter igjen med to masker på slutten av pinnen. Hva gjør jeg feil mon tro? Helt nybegynner på mønster.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk.
      Er du helt sikker på at du har rett maskeantall. Har du 108 masker, betyr det at du vil få 6 hjerter/kryss rundt hodet. Og det skal gå opp uten for mange masker.
      Siden du sier du er nybegynner på å strikke mønster, kan det vare lurte å konsentrere seg om å strikke 18 og 18 masker. Det vil si; strikk mønsterert en gang, pass på at du har strikket 18 masker og at mønster stemmer over disse. Så strikk nye 18 og nye 18. På den måten har du kontroll hele veien rundt.
      Håper dette tipset kan hjelpe deg videre på veien. Skulle du stå mere fast, er det bare å spørre på nytt.
      Visst du ønsker kan du også følge facebook siden min, der kan du for eksempel sende meg ett bilde eller to av hvor du får problemer.
      Strikking er prøving og feiling, men ved å aldri gi opp, ja da blir det bra te slutt. 😀

      Slett
    2. Hei. Jeg bruker små ringer for å ha orden på mønsteret. Da kan jeg lett se hvor det evt er feil.

      Slett
  2. Svar
    1. Litt usikker på hvor mange cm det ble til sammen, men strikket 8 omganger.

      Slett
  3. Passer denne til voksen eller barn?

    SvarSlett
  4. Passer denne til voksen eller barn?

    SvarSlett
  5. Hei, ser at du bruker likt antall på alle pannebånd du har på siden, men det er vel damestr? har du noen tips i hvordan justere maskeantall for barn? 6-8 år?

    SvarSlett
  6. Hvordan garn anbefales det å bruke?

    SvarSlett
  7. Strikket denne i går og den ble fin.

    SvarSlett
  8. Hei. Har strikket pannebåndet m hjerter
    Det passet utmerket med maskene. Takk skal du ha.
    Hilsen Gerd Nilsen.

    SvarSlett