tirsdag 24. september 2013

Revelue - størrelse 1 - 3 år.

Mitt bidrag til revelue inspirert av "The Fox" av Ylvisbrødrene i barenestørrelse 1 - 2 år.
Pinner; rundpinne nr 3 og 4 pluss settpinner i  nr. 4.
Garn; DROPS Merino Extra Fine (Veldig godt og mykt garn, ikke stikker det heller)

Legg opp 84 masker på rundpinne 2,5 med bunnfarge (jeg har brukt fargen lys gråblå nr. 19) og strikk 10 omganger med 2 rett og 2 vrang.

Skift til rundpinne nr. 3 og strikk kun rett samtidig som du øker til 96 masker (synes du det blir stramt rundt selve revene, kan det lønne seg å gå opp til pinne 4 på akkurat det partiet).

Strikk 4 omganger rundt.

Strikk inn mønsteret med bokstavene til hva reven sier; Joff--tchoffo--tchoff!
  • jeg har brukt svart nr. 02 på mine bokstaver.
Strikk 4 omganger rundt etter bokstavraden.

Strikk inn mønsteret til reven. (Revenmønsteret har jeg forandret noe på fra originalen, men her på Pintrest siden til: Laura Mustonen din DYI finner dere originalen, visst dere heller vil ha den sånn)

 (det går inn 6 rever på luen når du har to åpne ruter i mellom hver rev)
  • Krysset er rødt nr. 11
  • Prikken er hvit nr. 01
  • Fargelagt rute er svart nr. 02
(men fargen kan du selvfølgelig variere i hva du vil)
Strikk 9 omganger etter reven.

Strikk 2 og 2 masker sammen hele veien rundt.

Strikk 2 omganger uten felling.

Strikk 2 og 2 masker sammen, trekk tråd igjennom de maskene som nå er igjen, snurp sammen tråden og fest den.

Lag en dusk til å ha i toppen av lua.

Jeg brukte denne fine varianten til å lage dusk / pom pom som jeg fant på YouTube, her bruker du faktisk kun en GAFFEL!!!;
Ikke helt enkelt å ta bilde av en gutt som ikke vil stå stille. Men sånn ble denne lille herremannen sende ut i sin revelue;
Han ble iallefall godt fornøyd med den og har brukt den mye i barnehagen i følge mammaen. :-)

8 kommentarer:

  1. Tusen Tack snälla!!! Så fint!
    Vilken härlig blog du har!! Kan man följa på annat sätt än via google???
    Med vänlig hälsning Ingrid G.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Ingrid G, veldig koselig med slike tilbakemeldinger. :-)
      Du kan like min side inne på facebook, der poster jeg alt jeg legger ut her. Navnet på siden jeg har laget der er den samme som her Ida Amalie Hobbykrok. :-)

      Slett
  2. Mye fint her inne på din blog :)
    Hilsen Linda

    SvarSlett
  3. Heisann!

    Jeg kom over bloggen din og blir liksom ikke ferdig, så utrolig mye flott og variert du lager. Utrolig kreativ og flink. Og ikke minst - du deler så mange flotte diagram på ulike mønster, fantastisk kjekt! :)

    Linken er nå lagret, her kommer jeg straks tilbake!
    Fin dag til deg :)

    Hilsen
    Eli Kristin

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei sann. :-)
      Så utrolig hyggelig å lese. Og tusen takk for komentaren, setter stor pris på slike tilbakemeldinger.

      Velkommen tibake innom er du. :-)

      Ha en kjempe fin dag du også. :-)

      Slett
  4. Maylinnt@hotmail.com26. juni 2016 kl. 19:22

    Hei :-) Kor mangen nøster bruker du på ein lue ? :-D kjempe fine var dei.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. På minste størrelse trenger du kun 1 nøste av hver farge. Koselig at du likte de, disse var noe av det første hvor jeg begynte å tegne mønster. 😀

      Slett