mandag 21. oktober 2013

Puster lettet ut.....

For flere måneder sa jeg ja til å strikke en herregenser med mariusmønster. Tenkte at det ikke skulle være så ille, har jo tross alt strikket en god del før. Men det tok tid før jeg fikk den ferdig, da jeg brukte mye tid på å grue meg og manne meg opp til selve monteringen.

Det å bruke symaskin og faktisk klippe opp det jeg har brukt flere timer på å strikke, var virkelig en mindre hyggelig tanke.Men så etter råd fra flere tok jeg mot til meg; jeg fikk beskjed om å sy to rettsømmer, klippe opp og sy en sikksakksøm. Dette gikk overraskende greit, men frykten satte inn og det ble til at jeg sydde en sikksakksøm til. Så nå håper jeg fire sømmer skal holde.

Når jeg nå var ferdig med dette, trodde jeg resten skulle gå greit og at det var enkelt. Men det å sy på armer og få sydd over sårkanten tok tid det også. Petimeter som jeg er, vil jeg nå at det skal bli så bra som mulig. Nå er alt dette gjort og det er kun dampingen og overleveringen som står igjen.
Men siden dette var min første gang med dette, vil jeg dele dette med dere nå.

Slik ble genseren;
Sånn ble sårkanten/belegget sende ut, vet ikkje om det er det som er navnet på det men...
Det er kanskje ikke helt perfekt, men det er så perfekt som jeg får det til. Så jeg har derfor bestemt meg for å si at jeg er fornøyd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar