søndag 13. desember 2015

Albino bambi

Etter at jeg tegnet min egen variant av bambi på en barnehals, tenkte jeg at det kunne bli fin på ett pannebånd eller lue også.
 Så slik ble da pannebåndet mitt, men det lar seg også veldig greit å lage lue av.

Størrelse er til ungdom og dame.
Pinner 3 og 3,5/4
Garnet jeg brukte er merino ekstra fine.

Pannebånd;

Legg opp 108 masker på pinne 3 og strikk 8 omganger vrangbord. 2 rett og 2 vrang.
Skift til pinne 3,5/4 (at etter hvor stramt du strikker)
Strikk en omgang.
Strikk så mønster;
Strikk så en omgang uten mønster.
Skift til pinne 3 og strikk 8 omganger vrangbord igjen. 2 rett og 2 vrang, fell løst av.

Lue:

Legg opp 108 masker på pinne 3 og strikk vrangbord 2 rett og 2 vrang i 10 omganger.
Skift til pinne 3,5/4 (alt etter hvor stramt du strikker).
Strikk mønster;
Strikk så videre med bunnlaget til luen måler ca. 22/23 cm.
Strikk 2 og 2 masker sammen ut omgangen.
Strikk en omgang uten felling.
Strikk 2 og 2 sammen ut omgang osv osv, fortsett slik til du har 15 masker på pinnen. Trekk tråden igjennom og fest den godt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar