lørdag 13. oktober 2012

Håndverksmesse på Gyl.

I dag ble det til at vi tok en tur til Grendahuset på Gyl. Vi hadde blitt invitert av Ingrid, søskenbarnet til mamma. Her traff vi også familiemedlemmer vi ikke hadde sett på mange mange år (visst nok rundt 20 år), noe som var kjekt. Og så traff vi også på et nytt familiemedlem vi ikke vist om også. Ei dame med navnet Britt, hun var tremenning til mamma. :-) Etter at vi hadde snakket mye med disse og spist ett godt kakestykke, tok vi runden rundt omkring. Og her hadde også Ingrid sin egen salgsbod, hvor hun solgte masse hun hadde strikket. I hennes bod var det mariusgensere til barn, votter, sokker (både korte og lange), tøfler og mer. Flittig håndarbeidsdame ho Ingrid ja. Her ser dere et lite utvalg av hva hun hadde til salgs;
 Ellers var det boder med både klær, smykker både i glass og i lær/skinn, vesker, kaker, flatbrød, økologiske produkter osv...Veldig mye fint, kunne nok ha brukt mye penger her alle sammen. :-)
Mamma kjøpte seg ett nytt glassmykke, en flott blomst som skiftet farger avhengig av hva slags lys det var i. Og siden hun kjøpte det flotte smykke, fikk hun et par fine øredobber av meg som hun også kunne pynte seg med. Og både ørepynten og smykket tok hun på seg med en gang hun kom hjem igjen. :-)
Vi fikk også prøvesmake flatbrød og kransekake og jeg skal si det var godt. Flatbrødet smeltet på tungen. Og kransekaken var også bare helt hærlig på smak, så mamma kjøpte med seg en fin kake også.
Rakel datteren til Ingrid skrøt også godt av de økologiske kanelsnurrene, så vi måtte ha med oss to av disse også. I tillegg til et veldig godt økologisk brød, og en salatolje. Her ser dere en link til deres side på facebook; Gartneriet på Gyl.
Og helt på slutten av dagen fant mamma dette flotte lær/skinnsmykket, men vi ble vel like så glad i selve esken det låg i. Det sto nemlig Kane på det, og det er jo mellomnavnet til men bestefar Harald Kane. :-)


Har dere lyst til å ta en titt på hva hun selger, kan dere gå inn på siden hennes herfra; kane.no, er en dame med navnet Solbjørg Kanestrøm som lager disse flotte produktene.

Og helt til slutt klarte ikke jeg å gå i fra denne flotte vugga, denne vugga skal jeg pynte etterhvert når jeg kommer hjem igjen. Men fram til da kan den passe på tre små heklete hunder. :-) Denne vugga er laget av Jan Olden, han er gift med et søskenbarn av mamma.

På veien hjem måtte jeg også bare ta noen flotte bilder, disse bildenen er fra Håkkåsvatnet;

Så ble de disse bildene fra inni bilen, jeg har bestandig sagt at fjella ser ut som puslespill når det er høst;
Og så ble det disse bildene av fjell og sol;


Og helt til slutt prøvde jeg å ta noen bilder inni tunnelen mens mamma kjørte, det ble no kanskje ikke helt 100% men men....

Alt i alt har dette vært en fantastisk dag og vi har kost oss masse, trur jeg må ta meg en tur til denne messen neste år også. Kan i allefall anbefale Håndverksmessen på Gyl på det sterkeste, så vist dere er i området neste år; ta en tur innom! :-)

Og helt til slutt tok jeg dette bildet av Furumannen på toppen av fjellet. Bildet er tatt fra mamma sin innkjørsel.
 Klarer dere å se han?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar