søndag 12. august 2012

Gulljentene! OL London 2012

Tenk dere dette folkens; det ble GULL på de fantastiske håndballjentene vi har!!!!!

Skal være ærlig å si at jeg ikke hadde den største troa på gull tidligere i OL,når en ser på resultatlista så er det kanskje ikke så rart. 2 vinn, 1 uavgjort og 2 tap i innledende runde og ende på 4 plass.
Men vist vi ser på resultat lista for pulje A hvor Montenegro var, havnet de på akkurat samme plass i sin pulje som Norge. Og begge lagene kom seg til finalen. Så det må jo sies at det er en fantastisk prestasjon for både Norge og Montenegro.

Tenker tilbake til innledende puljer, da satt jeg å savnet gamle landslagsprofiler som Gro Hammerseng. For jeg synes virkelig veien til gull har vært laaaang denne gangen. Det har vært mye tullspill og rot. Men de står frem som utrolig sterke mentalt og de slår til når det trengs som mest.
Sånn som i denne finalen; Heidi Løke på linje (disse Løke søskene på linjen i håndball, både på kvinner og herresiden er jo bare helt rått) Kari Mette Grimsbø i mål osv osv...
Men den som fortjener mest skryt er jo denne jenta:

 Linn Jørum Sulland

All ære til denne jenta, ei fantastisk håndballspiller og for en skuddarm ho har!!!

Gratulerer så mye med gullet jenter, det er så vel fortjent etter slikt et slite OL.

Gleder meg allerede til neste mesterskap, men bra det er en liten stund til. Har jo ikke stemme igjen etter denne finalen...Må bare si det som det er; jeg smiler, ler, gråter og irriterer meg med disse jentene hver gang de er i aksjon. Sitter som klistret til skjermen så ofte som jeg kan. Har fulgt de i mange år nå og kommer til å følge de i mange mange år til.
Så tusen takk jenter for mange timer meg god underholdning på godt (og vondt til tider).

1 kommentar: